روتین مراقبت از پوست‌های حساس

خلاصه

تقریبا نیمی از مردم می‌گویند پوست حساسی دارند که می‌تواند باعث احساس سفتی، خشکی، خارش، سوزش و قرمزی شود. پوست حساس به دلیل تحریک شدن انتهای عصبی در لایه بالایی پوست ایجاد می‌شود. این اغلب نتیجه آسیب به سد محافظ پوست است - اجازه می‌دهد محرک ها و آلرژن ها به پوست نفوذ کنند و باعث قرمزی و التهاب شوند. بیایید راهکار سلامت و زیبایی مناسب برای پوست حساس را با هم مرور کنیم.

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۷ مهر
265بازدید
روتین مراقبت از پوست‌های حساس

آیا با پوست حساس سر و کار دارید؟ پوست حساس اغلب ژنتیکی است و می‌تواند به بسیاری از متغیرهای مختلف واکنش نشان دهد، از عدم تعادل هورمونی و رژیم غذایی نامناسب گرفته تا تغییرات آب و هوا و مواد شیمیایی یا ترکیبات خاص. حفظ یک روال مراقبت از پوست برای آرام و شفاف نگه داشتن پوست حساس بسیار مهم است. ما نکاتی را در مورد چگونگی تسکین علائم و همچنین یک روال مراقبت از پوست برای پوست حساس جمع آوری کرده ایم تا به رفتار پوست شما کمک کند.

8 نکته برای پوست های حساس

ممکن است نتوانید نوع پوست حساس خود را تغییر دهید، اما چندین نکته وجود دارد که می توانید برای پنهان نگه داشتن علائم پوست حساس خود رعایت کنید:

  1. از دوش های طولانی و داغ اجتناب کنید

زمان آن رسیده است که دوش های طولانی و گرم خود را با دوش های کوتاه تر و ولرم عوض کنید. چرا؟ پوست حساس اغلب به قرار گرفتن در معرض گرما که سد لیپیدی پوست را می‌شکند، واکنش منفی نشان می‌دهد. ملیسا پیلیانگ، MD به SELF می گوید : «در مورد آن مانند کره روی چاقو فکر کنید. اگر آن را زیر آب سرد قرار دهید، چربی روی چاقو به جایی نمی‌رسد. اما اگر آن را زیر آب گرم قرار دهید، آن چربی ها ذوب می‌شوند. این همان مشکل لایه چربی در پوست ما است. اگر پوست خود را در آب داغ قرار دهید یا از صابون های خشن استفاده کنید، لایه چربی محافظ بیرونی را از بین می‌برد.

  1. از محرک ها آگاه باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت علائم پوست حساس، آگاهی از محرک‌های محیطی و شیوه زندگی است که باعث واکنش پوست شما می‌شود. هرچه بیشتر بدانید، بهتر می‌توانید آنها را شناسایی کرده و اقدامات احتیاطی را انجام دهید. محرک ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما اغلب شامل موارد زیر است:

  • تغییرات فصلی
  • استرس و کم خوابی
  • آلودگی
  • کم آبی بدن

 

 

  1. از مواد شیمیایی خشن و عطرهای مصنوعی صرف نظر کنید.

مواد شیمیایی خشن و عطرهای مصنوعی دو تا از بزرگترین عوامل آسیب به سد چربی هستند. برای حفظ سلامت پوستتان، توصیه می‌شود: «به دنبال محصولات مراقبت از پوست عاری از عطر و مواد نگهدارنده پارابن باشید، دو عامل رایج تحریک و شعله‌ور شدن پوست». برندهای طبیعی مراقبت از پوست مانند eveline و nishman را انتخاب کنید که از پارابن، سدیم لوریل سولفات، رنگ های مصنوعی، مواد پتروشیمی و فتالات در فرمولاسیون خود استفاده نمی‌کنند.

  1. مواد آرام بخش را انتخاب کنید.

علاوه بر این، به محصولاتی برسید که حاوی مواد آرام بخش هستند. دکترهومن خراسانی، جراح پوست و زیبایی ، توضیح می‌دهد: «انتخاب مواد طبیعی در صورت امکان، بدون توجه به نوع پوستتان، مهم است، اما برای پوست‌های حساس، مهم است . دکتر خراسانی می‌گوید: «این محصولات را می‌توان ضد حساسیت یا ملایم توصیف کرد و می‌تواند حاوی مواد طبیعی مانند روغن نارگیل، آلوئه ورا، بابونه، ویتامین E و کره شیا باشد.»

ترکیبات باید به دلیل خواص ضد التهابی و توانایی آنها برای تقویت سد چربی پوست انتخاب شوند. به طور خلاصه، این موارد عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک
  • آلوئه ورا
  • ویتامین E
  • روغن زیتون
  • بابونه
  • کره شیا
  • روغن تخمه آفتابگردان
  • روغن نارگیل
  1. آزمایش پچ را انجام دهید.

همه ما بعد از خرید مراقبت از پوست آنجا بوده ایم. امتحان کردن همزمان همه محصولات جدید، کاری است که تقریبا همه در یک زمان انجام داده‌اند. اما این می‌تواند منجر به یک واکنش ناخواسته، به ویژه برای انواع پوست های حساس شود. درعوض، همیشه قبل از افزودن محصولات جدید به روتین مراقبت از پوست خود، یک تست پچ انجام دهید . همانطور که توصیه می‌شود: «قبل از استفاده، روی یک تکه کوچک و نامحسوس پوست (مانند پشت گوش خود) یک آزمایش آزمایشی انجام دهید. حداقل 24 ساعت برای نشانه های تحریک، قرمزی یا سایر عوارض پوستی صبر کنید. اگر پوست شما بیش از حد حساس است، این تست را روی یک چسب در کنار چشم خود تکرار کنید. 

  1. مرطوب کننده

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ یک سد چربی سالم، مرطوب کردن آن است در هنگام روز و شب. یک مرطوب کننده موثر لایه بیرونی پوست را دوباره پر می‌کند و به از دست دادن آب جلوگیری و از نفوذ محرک های احتمالی جلوگیری می‌کند. هنگام انتخاب یک مرطوب کننده، توصیه می‌کنیم به دنبال موادی باشید که دارای اسیدهای چرب بالا (مانند کره شی، روغن جوجوبا و روغن نارگیل ) و همچنین مرطوب کننده ها (مانند اسید هیالورونیک) هستند که برای افزایش هیدراتاسیون و حفظ رطوبت کار می‌کنند.

  1. SPF را اعمال کنید.

پوست حساس نسبت به اشعه های خورشید بسیار واکنش نشان می‌دهد - و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ضروری است. با این حال، همانطور که متخصصین پوست  می‌گویند: «افرادی که پوست حساسی دارند می‌توانند به سختی کرم‌های ضدآفتاب را پیدا کنند، زیرا اکثر آنها با مسدودکننده‌های شیمیایی UV ساخته شده‌اند که می‌توانند باعث سوزش، تحریک و قرمزی هنگام استفاده روی پوست شوند.» ما پیشنهاد می‌کنیم از یک ضد آفتاب معدنی استفاده کنید که حاوی مسدود کننده های فیزیکی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است تا از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV محافظت کند.

 

روتین پوست حساس

 

 

  1. روال زیبایی خود را ساده کنید.

پوست های حساس به راحتی توسط محصولات فراوان تحت تأثیر قرار می‌گیرند. دکتر Ilyse Lefkowicz می‌گوید : «من همیشه به بیمارانی که پوست حساسی دارند پیشنهاد می‌کنم روال مراقبت از پوست خود را ساده‌تر کنند. با استفاده از پاک کننده ها و مرطوب کننده های ملایم بدون مواد شوینده و عطر زیاد، آن را به اصول اولیه برسانید. سپس به آرامی عوامل دیگر را یکی یکی معرفی کنید.مثل همیشه، قبل از افزودن محصولات اضافی به روال خود، یک تست پچ انجام دهید.

روتین مراقبت از پوست حساس گام به گام

وقتی صحبت از پوست حساس می‌شود، بحث کمتر، بیشتر است. توصیه می‌کنیم برای بهترین نتایج، با برخی از محصولات مراقبت از پوست حساس همراه با این مراحل ضروری مراقبت از پوست شروع کنید.

پاک کردن

متخصصان پوست استفاده از ژل یا کرم پاک کننده ای را توصیه می‌کنند که ناخالصی ها را بدون ایجاد سوزش یا خشکی غیرضروری از بین می‌برد. هنگام تمیز کردن، از نوک انگشتان خود به جای دستمال یا برس استفاده کنید، با آب خنک بشویید و به آرامی صورت خود را خشک کنید. مهمتر از همه، زیاده روی نکنید. شستن صورت یک بار در روز باید برای حفظ سلامت پوست کافی باشد.

تونر

با تونرهای قابض و مبتنی بر الکل خداحافظی کنید که می‌توانند باعث سفت شدن و خارش صورت شما شوند. در عوض، از تونر یا میست صورت با مواد تسکین دهنده پوست استفاده کنید که به بهبود ظاهر قرمزی و التهاب کمک می‌کند.  

مرطوب کنید

برای پوست‌های حساس، به دنبال مرطوب‌کننده‌هایی باشید که نه تنها سد رطوبتی پوست شما را پر می‌کنند، بلکه حاوی مواد تسکین‌دهنده‌ای هستند که باعث آرامش و آرامش پوست شما می‌شوند.

روتین بهبود یافته مراقبت از پوست حساس

اکنون که به موارد ضروری تسلط پیدا کرده‌اید، وقت آن است که اجازه دهید سرگرمی شروع شود. توصیه می‌کنیم این موارد اضافی را یکی یکی به روال مراقبت از پوست خود وارد کنید.

لایه برداری

پوست های حساس را همچنان می‌توان به آرامی لایه برداری کرد. لایه برداری را یک یا دو بار در هفته حفظ کنید. می‌تواند به حذف سلول های مرده پوست و شادابی پوست شما کمک کند، بدون اینکه منجر به لایه برداری بیش از حد شود. 

ماسک صورت

ماسک های صورت یکی از بهترین راه ها برای تسکین پوست های حساس هستند. آنها نه تنها نهایت تجربه نوازش را ارائه می‌دهند، بلکه مواد آرام بخش را نیز به پوست ارائه می‌دهند.

 

روتین مراقبت از پوست‌های حساس

آرام عبدالهی

عضویت در خبرنامه قبل از همه از محصولات جدید و تخفیف ها با خبر شوید